Seveda vsi kdaj pa kdaj hrepenimo po sladkem. Ampak kaj, ko je beli namizni sladkor tako škodljiv! Škoduje tvojim lepim in zdravim zobem, vpliva na telesno težo in diabetes, iz kosti črpa kalcij in povzroča osteoporozo.

Zate sem pripravila nekaj nasvetov za zdravo sladkanje:

  • Ne kupuj že pripravljenih piškotov, ker se v njih skriva res velika količina sladkorja, po navadi pa še slabih maščob, umetnih arom, ojačevalcev okusa in drugih snovi, ki jih tvoje telo ne mara. Piškote zato raje speci sama – iz polnovredne moke, oreščkov, semen in suhega sadja, namesto belega sladkorja pa uporabi kokosovega ali agavin sirup. Dodatna zmaga: po stanovanju bo tako lepo zadišalo, da boš piškote v domišljiji ‘jedla’, še preden bodo pečeni, in jih boš zato zaužila manj. Pa še vse doma boš razveselila 😊
  • Ko greš na obisk k prijateljem, za sladkanje poskrbi ti. Doma pripravi takšno zdravo razvado, ki bo všeč celi družbi.
  • Včasih je dovolj že en sadež, da zadovoljiš željo po sladkem. Dobro zrele banane so odličen nadomestek sladkorja. Pretlačeno banano primešaj masi za piškotke ali zmesi za palačinke in sladkorja ti sploh ne bo treba dodajati. Banane se super obnesejo tudi v kremah in pudingih 😊
  • Pazi! Določena sladila so veliko slajša od navadnega sladkorja. V mislih vedno imej zmernost.
  • In še enkrat – pazi – umetno sladila lahko tvojemu telesu naredijo še večjo škodo od belega sladkorja. Če sladkorja ne moreš nadomestiti s pretlačeno banano, datljevo pasto ali čim podobnim, uporabi kokosov sladkor, brezovo sladilo, agavin, kokosov ali javorjev sirup.
  • Ko se ti ljubi česa sladkega, si privošči skledico sadja, ki jo lahko posuješ s kokosovimi ostružki, cimetom ali jo poliješ z malce čokolade, ki si si jo pripravila za hude dneve (zate imamo recept za res odlično!).
  • Ko ‘ti pade sladkor’, pojej nekaj suhega sadja. Tudi tega lahko, če si velika čokoholikarka, preliješ s čokolado, daš na hladno in že imaš odlično sladičko. Suhe fige, suhe slive, suhe brusnice ali rozini so njamsi poslastica.

Njamsi domača čokoladna tablica

¼ lončka kakava v prahu sladkaj z 2 do 3 žlicami kokosovega sladkorja ali medu. Primešaj ¼ lončka stopljene kokosovega olja in dodaj ščepec soli.  Zmes nadevaj v modelčke ali razmaži po peki papirju in ohladi v hladilniku. Po želji še vroči masi dodaj vaniljo, cimet, bio lupinico pomaranče, sesekljano suho sadje, oreške itd. Eksperimentiraj. Ko je čokoladna masa še vroča, je lahko malce poliješ čez sadno skledico ali z njo preliješ suho sadje. Čokolado nato hrani v hladilniku.

Ali se kdaj posladkaš s sadjem namesto s sladkarijo?