Če trpiš za glavoboli, je zate še posebej pomembno, da spiš kakovostno, ne preskakuješ obrokov, si pozorna na svoje misli, se odrečeš sladkarijam, aditivom, konzervansom in sirom, ter se čim bolj posvetiš svojemu počutju.

Da ne bo bolela glava – poskrbi za higieno spanja

1. Poskrbi za dovolj spanja. Idealno za tvoje telo je, da se umiriš do pol osmih zvečer, da si ob osmih že stuširana, z umitimi zobmi in v pižami pripravljena na počitek. Od osme ure zvečer je čas le še za prijetne stvari – branje knjige, gledanje sproščujoče nanizanke, pogovore …

2. Najpomembnejše ure za regeneracijo tvojega telesa so ure pred polnočjo. Idealno je, da zaspiš nekje med pol deveto in pol deseto zvečer.

3. Izjemno pomembno je, da greš vsak dan v posteljo ob isti uri in da vsak dan vstaneš ob isti uri.

Da ne bo bolela glava – nikar ne preskakuj obrokov

Ne preskakuj obrokov in drži se reda pri jedi. Podobno kot spanje tudi tvoje prehranjevanje uravnava mnogo hormonskih procesov, ki lahko, če zbezljajo, povečajo tveganje trdovratnih glavobolov.

Da ne bo bolela glava – čim več časa preživi v gibanju na svežem zraku

Zaležanost in /ali zasedenost sta gojišči vnetij. Torej – ne pozabi – bodi dejavna, namesto da svoj prosti čas preživljaš na kavču. Tudi med delom ali učenjem se čim večkrat sprehodi in na parkrat zavrti glavo v eno in v drugo smer, naprej, nazaj, levo, desno …

Da ne bo bolela glava – ne nalivaj se s kavo in energetskimi pijačami

Če si prepričana, da se nočeš odreči kavi, jo pij zmerno; nikakor ne več kot dve na dan, in ne popij dveh na dan vsak dan. Energijskim pijačam pa se raje za zmeraj odreci. Prav tako alkoholu.

Da ne bo bolela glava – bodi pozorna na čustveni stres, tesnobo, zaskrbljenost, vznemirjenje.

Ta občutja najpogosteje sprožajo glavobole. Ljudje, ki trpijo za migrenami, so praviloma občutljivi na stresno dogajanje, zaradi česar se v možganih aktivirajo določene kemikalije, ki lahko povzročijo vaskularne spremembe in s tem migreno. Za nameček utegnejo čustva, kakršni sta bojazen in skrb, povečati mišično napetost in razširiti ožilje, kar še okrepi intenzivnost migrene.

Da ne bo bolela glava – iz prehrane izloči gluten, aditive, konzervanse in procesirana živila.

Še posebej se izogibaj sirom, prekajenemu mesu in drugim prekajenim živilom – sir in prekajena živila so vir kar 30 % migren. Če boš poleg tega prešla še na prehrano z nizkim glikemičnim indeksom, malo ogljikovimi hidrati in veliko zdravih maščob, boš zelo zmanjšala možnosti za glavobole.

Da ne bo bolela glava – zapisuj si, kdaj se te je lotil glavobol.

Je to okoli menstruacije? Si na dan glavobola, dan prej ali celo teden dni nazaj jedla sir, prekajene izdelke, sladkarije? Si hodila spat in vstajala ob različnih urah? Zapisuj si dnevnik prehrane, gibanja, misli (občutke zaskrbljenosti, tesnobe …) in tvojih glavobolov. Ko boš našla povezavo, si boš veliko lažje pomagala, saj boš v svoj vsakdan lažje vključila tiste stvari, ki ti pomagajo k ‘lažji’ glavi , in odstranila tiste, ki povzročajo glavobole.

 

Nasvete zate smo našli v knjigi Požgani možgani, katere avtor David Perlmutter zelo natančno, na podlagi mnogih raziskav, razloži, kako na naše možgane deluje hrana (še posebej sladkorji), kako dvignemo svoje razpoloženje in kaj vse nas tlači, ker ne vemo dovolj o delovanju naših možganov. Z branjem te knjige boš spoznala ogromno, saj je prava zakladnica znanstvenega pogleda na delovanje možganov. Bi rada imela to knjigo? Klikni na Instagram punca.si in sodeluj v nagradni igri.